Innovatievermogen
Ruim een derde van de producten die op de markt worden gebracht faalt.
De verkochte aantallen vallen tegen of de opbrengsten zijn te laag om alle gemaakte kosten te compenseren. Bij een derde is het succes discutabel en slechts een derde van de producten die op de markt worden gebracht draagt echt bij aan de winst van de onderneming. In veel verschillende landen is bij veel verschillende bedrijven onderzoek verricht naar waarom producten falen.
Faalfactoren
Nagenoeg alle faalfactoren zijn bekend. De kans op een winstgevend product is fors te verhogen door rekening te houden met al deze faalfactoren.
Deze faalfactoren heb ik verzameld en verdeeld in drie groepen ‘techniek’, ‘markt’ en ‘projectmanagement’. Vervolgens heb ik deze faalfactoren in een logische volgorde geplaatst en vertaald in aanbevelingen. Dit levert drie keer vijf aanbevelingen op. Deze aanbevelingen vormen samen het ‘productinnovatievermogen’. Met deze aanbevelingen, waarin alle faalfactoren zijn verwerkt, is het innovatievermogen in de praktijk fors te verhogen.
Met deze drie maal vijf aanbevelingen neemt de kans op een winstgevend product fors toe. In het boek ‘Totaalinnoveren: voor het ontwikkelen van succesvolle producten’ zijn deze aanbevelingen in detail uitgewerkt.
Voor advies of cursus op maat neem contact op.